Cara Menyembuhkan Patah atau Keretakan Tulang Dengan Berkesan dan Selamat

"Ajal dan maut itu di tangan Tuhan." Setuju tak? Baru baru ni kita telah merayakan Hari Raya Aidilfitri. Satu kegembiraan bagi kita umat Islam. Tapi tak lupa juga ada yang berduka.

Bila tiba musim perayaan je mesti ada berlaku kemalangan. Bagi yang bernasib baik mungkin akan berlaku kecederaan yang tidak teruk. Ada juga sehingga meninggal dunia. Nauzibillah! Semoga dijauhkan.



Hari ni nak kongsikan sedikit info tentang tulang yang patah akibat kemalangan dijalan raya mahupun ditempat lain. Aduh sakitnya bila patah tulang ni.

Sebenarnya tulang yang telah patah boleh kembali bercantum seperti sediakala kerana tulang juga merupakan sel hidup sama seperti luka pada kulit.

Penyembuhan tulang patah mengambil masa 6-8 minggu untuk kembali bercantum atau setahun bagi menjadikan tulang kembali padat seperti asal.


3 Jenis Utama Patah Tulang 


Jenis patah tulang mempunyai 3 jenis utama yang sering kita jumpa seperti Simple Fracture,  Comminuted Fracture dan juga Open Fractured. Jenis patah ini dapat diketahui berdasarkan hasil ujian Xray yang telah dilakukan oleh pihak Doktor.


Suplimen Shaklee Membantu Percepatkan Kesembuhan Tulang


Ini antara suplimen yang sangat penting bagi mereka yang mengalami kecedaraan atau patah tulang. Untuk menyembuhkan tulang ia memerlukan nutrisi yang cukup dan lengkap bagi memulihkan semula kecederaan tersebut

ESP Soy Protein– Protein sangat penting untuk menggantikan sel tulang yang telah pun rosak akibat patah tulang. ESP Shaklee sangat kaya dengan sumber protein. Malah kacang soyanya bersumber dar Non GMO.

▶OsteMatrix – Bila tulang sudah patah, kalsium sangat penting untuk tulang. Ostematrix Shaklee bukan sahaja mempunyai kalsium tetapi Magnesium dan Vitamin D. Kalsium merupakan mineral utama di dalam komposisi tulang. Magnesium & Vitamin D membantu penyerapan optimum kalsium ke dalam darah dan tulang.



Boron juga terkandung didalam Ostematrix dan membantu penyembuhan tulang patah dan mengurangkan risiko keretakan

▶B-Complex – Berfungsi untuk menenangkan saraf dan bertindak sebagai alternatif kepada pil tahan sakit

▶OmegaGuard – Kaya dengan minyak ikan dengan khasiat. Omega 3,DHA dan EPA. Ia dapat membantu mengurangkan bengkak pada bahagian patah tulang. Omega jiga berfungsi sebagainpelincir dalam melancarkan pergerakan sendi.




▶Vitamin C – Ia dicadangkan bagi anda yang mengalami Open Fracture. Vitamin C sangat sesuai untuk memulihkan kecederaan akibat patah tulang itu.



Pengamalan suplimen sangat di sarankan untuk mempercepatkan lagi kesembuhan pada tulang.


Apa kata mereka tentang Suplimen Shaklee?


Mohamad Faiz merupakan pengguna yang mengamalkan set Shaklee bagi menyembuhkan tulangnya yang telah patah akibat kemalangan dijalan raya. Saksikan Video dari beliau.





Akak Rashidah juga amalkan Ostematrix untuk mengurangkan rasa sakit akibat retak tulang.






Jom dapatkan suplimen Shaklee ini untuk kesembuhan yang sangat cepat. Untuk dapatkan suplimen ini boleh terus hubungi saya seperti dibawah


Whatsapp/sms/call : 0195583692
Facebook : Mohamad Isa Shafii

Instagram : @abeis_shakleeguamusang


Saya juga akan melakukan COD di sekitar Gua Musang dan akan poslaju secepat mungkin keseluruh Kelantan dan Malaysia. 

Comments

Popular posts from this blog

Petua Merawat Tibi Dengan Cepat dan Berkesan

6 Jenis Makanan Untuk Mengurangkan Sakit Gastrik

8 Tanda Kencing Manis dan Cara Pencegahan Dengan Berkesan