DERITA RESDUNG SEMAKIN PULIH SELEPAS AMALKAN SET RESDUNG SHAKLEE

Saya Musdalipah binti Ariffin. Berumur 25 tahun. Bekerja sebagai juruwang kedai runcit.
.

2010
Pada tahun 2010, saya dimasukkan ke hospital  selepas makan udang. Baru tahu diri ada alahan seafood. Badan naik bintik-bintik merah dan gatal-gatal. Tekak rasa sakit, pedih perut dan muntah-muntah. Pihak doktor bagi rawatan segera. Injection dan tambah air. Alhamdulillah, malam tu juga dah boleh discharge.
.

2011
Pada tahun 2011, kejadian yang sama terulang lagi. Petang tu mak masak sambal udang kering. Makan bertambah-tambah sehingga lupa diri tu tak boleh makan udang. Saya rasa sesak nafas, batuk-batuk, pening, tekak rasa sakit, dan kali ni darah yang keluar dari tekak. Malam tu masuk hospital lagi kerana kedegilan diri sendiri.
.

2015
Hujung tahun 2015, masalah lain pulak timbul. Saya menghadapi masalah bersin pagi-pagi, mata berair, hidung berair, sakit kepala, tak boleh hidu habuk, dan tak boleh hidu asap rokok. Sebelum ni cuma bersin-bersin biasa ja. Ada ambil rawatan resdung tapi hanya pergi sekali. Lepas tu, tak pergi lagi sebab rawatan dia agak leceh.
.

2016
Bulan Februari 2016, saya mula ambil set resdung shaklee. Saya beli sebotol alfalfa complex dan sebotol vitamin c plus. Saya ambil 10 biji alfalfa complex dan 2 biji vitamin c setiap hari. Saya minum air masak sebanyak 2 liter sehari. Sebulan lebih saya konsisten pengambilan set resdung ni. Masalah bersin-bersin, hidung berair, mata berair dan sakit kepala dah berkurang hari demi hari.
.

Bulan demi bulan saya semakin yakin dengan set resdung ni. Pernah terbaca yang set resdung ni pun sesuai untuk alahan seafood. 5 bulan kemudian, mak ada masak udang. Saya cuba memberanikan diri untuk makan setelah hampir 5 tahun tak makan seafood. Alhamdulillah tiada kesan apa-apa masa makan udang tu. Lepas dari tu, saya semakin berani makan apa-apa pun jenis seafood.
.

Alhamdulillah, bersyukur sangat saya semakin pulih. Sesiapa yang ada masalah resdung teruk, ada alahan seafood. Boleh ambil set resdung shaklee, iaitu Alfalfa Complex dan Vitamin C Plus.
.

Terima kasih Shaklee dan Supermom Shaklee.

Comments

Popular posts from this blog

Petua Merawat Tibi Dengan Cepat dan Berkesan

6 Jenis Makanan Untuk Mengurangkan Sakit Gastrik

8 Tanda Kencing Manis dan Cara Pencegahan Dengan Berkesan