7 Kebaikan Carotomax Shaklee Yang Wajib Diketahui Ramai !

Pengambilan purata karotenoid lutein, likopena, dan beta karotena adalah hanya 8mg. Carotomax  membekalkan lebih 13mg (21,5000IU) karotenoid berfaedah ini.



Carotomax baru ini mengandungi  6 varieti karotena,diekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang  kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut,tomato,biji anggur,brokoli,marigold,epal,kentang,minyak sawit dll .

Ahli Nutrisi  mencadangkan pengambilan 5-9  hidangan sayuran dan buahan untuk mengekalkan konsentrasi  beta karotena di dalam darah,seterusnya memelihara  kesihatan penglihatan ,kesihatan kulit dan mencegah kanser.


Manfaat Utama Carotomax



1) Lebih selamat daripada vitamin A

Penemuan vitamin yang terawal adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga  pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti. Walaubagaimanapun ahlis saintis menemui beta karotena  pada tahun 1932,satu prekursor Vitamin A, dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan.

2) Mempertingkatkan penglihatan



Ia menghasilkan "ungu visual" yang boleh mengekalkan penglihatan di dalam gelap.Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat,presbyopic,agtismatism,xerophthalmia (mata kering),kelesuan mata,glaucoma,katarak,floaters,eye bags dan  gegelung hitam dimata.

3) Meredakan penyakit kulit

Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit  seperti proriasis,senile plaque,kulit kering ,kulit gugur,jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat  pustule,scabies ,akne ,ulser kulit.

4) Melindungi Epithelial

Ia memelihara lapisan luar kornea,rongga  oral,usus,perut,paru-paru,bronkus,pundi kencing ,ovari  semasa disintegrasi tisu,merawat ulser saluran usus.

5) Melawan Kanser dan Oksidasi

Pengambilan kerap beta  karotena mengukuhkan  Sisem imun,melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti  bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser.Ini akan mengurangkan risiko kanser,terutama sekali kanser paru-paru dan payudara.Ia  juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

6) Menghalang Infeksi

Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan  kondisi penyakit sistem respiratori  paru-paru dan bauk,hepatitis,asthma ,flu dan selesema.

7) Mengalakkan perkembangan yang normal dan sihat

Merangsang pekembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut ,kulit,membran mukosa,gigi sihat ,gusi dan sistem reproduksi. Juga penghasilan sperma yang sihat.


Mengapa Perlu Mengambil Carotomax?


Mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk mata sihat,kulit dan membran mukosa.


1.Alpha Carotena
Untuk penglihatan malam ,mata sihat,menghalang degenerasi  penglihatan.

2.Beta Carotene
Memperbaiki kulit dan mempercepatkan pemulihan luka. Mempertingkatkan sistem imun,mengurangkan risiko kanser usus,payudara dan prostat.

3.Lycopene
Bersifat anti-oksidan,menghalang penuaan organ. Untuk serviks yang sihat ,kitaran jantung dan sistem imun.

4.Astaxanthin



Pigmen di dalam alfa& fitoplankton memberikan warna pink ikan salmon. Walaubagaimanapun,shaklee menuai karotenoid astaxanthin dari mikroalga laut, sumber yang protien dan tulen.Melindungi kerosakkan oksidasi kolestrol LDL.

5.Lutien
Menyekat katarak ,AMD (age related macular disease/penyakit makular berkaitan umur),glaukoma.

6.Zeaxanthin
Melindungi mata,menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya. Mengurangkan risiko kanser payudara ovari,endometrial dan serviks.


Mengapa Warna  Kulit Menjadi Kuning?


Warna kulit sebilangan kecil pengguna akan menjadi kuning selepas mengambil beta karotena. Walaubagaimanapun ini bukan penyakit jaundis.


Carotomax adalah warna semulajadi  botanik. Apabila usus kecil mengubah beta karotena menjadi vitamin A,ia merangsang sekresi hempedu ( berwarna kuning),serta detoksifikasi hati dan gallbladder dan mengalir bersama darah ke tapak tangan kita.

Proses detoksifilasi semulajadi dan anti-oksidasi biasanya akan berlaku beberapa bulan dan akan menghilang secara perlahan menghasilkan kulit baru dan cantik.


Cadangan Pemakanan :


1) Untuk pemeliharaan kesihatan:
1 kapsul dua kali sehari(selepas makan)

2) Untuk penyakit mata,semasa rawatan :
2 kapsul dua kali sehari.


Testimoni Carotomax :












Di sini saya juga pernah kongsikan pengalaman seorang pengguna setia Shaklee yang sudah mengamalkan Carotomax.  Boleh baca kisahnya disini ▶ Mata kembali sihat

Jom dapatkan Carotomax Shaklee dengan segara. Untuk dapatkan suplimen ini boleh terus hubungi saya seperti dibawah


Whatsapp/sms/call : 0195583692
Facebook : Mohamad Isa Shafii

Instagram : @abeis_shakleeguamusang


Saya juga akan melakukan COD di sekitar Gua Musang dan akan poslaju secepat mungkin keseluruh Kelantan dan Malaysia. 

Comments

Popular posts from this blog

Petua Merawat Tibi Dengan Cepat dan Berkesan

6 Jenis Makanan Untuk Mengurangkan Sakit Gastrik

8 Tanda Kencing Manis dan Cara Pencegahan Dengan Berkesan