8 Tanda Awal Kencing Manis Yang Perlu Anda Ketahui


Dunia di ancam kencing manis. Malaysia merupakan salah satu Negara yang menyumbang kepada jumlah tertinggi penyakit kencing manis ini. Terdapat beberapa tanda anda juga berisiko untuk menghidapi kencing manis ini.


Tanda dan Punca Buah Pinggang Rosak

Kencing manis merupakan penyakit di mana terdapat peningkatan paras gula yang tinggi di dalam badan dan menyebabkan pelbagai penyakit lain jika tidak di rawat segera
.


8 TANDA KENCING MANIS YANG WAJIB ANDA KETAHUI




Tanda tanda kencing manis ini boleh dikenalpasti pada diri sendiri. Anda boleh cek keadaan dimana anda mungkin boleh berisiko menghidap kencing manis.

Antara 8 tanda kencing manis adalah seperti berikut :

1) Peningkatan Paras Gula Dalam Darah.

Anda dinasihatkan untuk melakukan pemeriksaan berkala untuk memastikan kadar gula dalam darah sentiasa dalam keadaan stabil. Jika terdapat simptom peningkatan paras gula, anda diminta untuk mendapatkan rawatan dari pihak hospital.

2) Penurunan Berat Badan Dengan Mendadak



Bila berat badan menurun, semua orang pasti gembira. Tapi harus berhati hati, kencing manis yang tinggi juga boleh menyebabkan berat badan menurun dengan lebih cepat antara 2-3KG sebulan.

Ini berpunca daripada hormon insulin yang tidak dapat membekalkan glukosa kepada sel sel untuk dijadikan tenaga malah menguraikan lemak otot dan menjadikan ia sebagai tenaga alternatif
.


Tanda Tanda Kencing Manis


3) Kerap Dahaga Dan Kencing Waktu Malam

Bila terlalu banyak glukosa di dalam darah, buah pinggang terpaksa bekerja keras untuk menyingkirkannya dengan membuang air kecil dan menyebabkan kita menjadi dahaga.

4) Sentiasa Rasa Lapar


Perasaan lapar akan berlaku bila tahap gula dalam darah menurun secara tiba tiba dan ini menyebabkan glukosa tidak berfungsi dengan sebaiknya.

5) Mengalami Keletihan dan Gangguan Emosi


Bila badan cuba untuk menstabilkan glukosa dalam darah ia akan menyebabkan badan cepat letih dan kekerapan ulang alik ke tandas pada waktu malam akibat daripada kerap kencing juga akan mengganggu waktu tidur dan sekaligus menyebabkan keletihan.

6) Rasa Kebas pada Tangan dan Kaki 




Kesemutan, kebas,rasa membakar dan membengkak pada bahagian kaki dan tangan ini berpunca dari kerosakan saraf akibat dari kencing manis.

Ini sama juga seperti penglihatan, jika ia dibiarkan glukosa meningkat akan menyebabkan sistem saraf terganggu.

7) Penglihatan Menjadi Semakin Kabur

Apabila glukosa dalam darah semakin meningkat ia akan menyebabkan perubahan pada mata dan kanta. Ini akan mengakibatkan penglihatan menjadi kabur.

Tetapi ia akan kembali normal apabila tahap glukosa dalam darah kembali normal.



8) Kesan Luka Menjadi Lambat Sembuh


Jika glukosa berlebihan di dalam badan, saluran darah akan terjejas dan menyebabkan saluran itu mengalami kerosakan pada bahagian urat atau arteri. Ini menjadikan pergerakan darah ke anggota badan leboh sukar untuk membantu proses penyembuhan

Jika anda mempunyai tanda tanda seperti di atas. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan pemeriksaan melalui ujian darah untuk lebih tepat tentang penyakit ini. 


Cara Merawat Buasir


CARA MENURUNKAN PARAS GULA DI DALAM DARAH


Rawatan untuk kencing manis hendaklah dibuat di hospital terlebih dahulu dan sentiasa mendapatkam rawatan susulan bagi memastikan paras gula di dalam darah kembali normal.

Selain mendapatkan rawatan di klinik atau hospital. Pengambilan suplimen juga dapat membantu mengurangkan kadar gula dalam darah. 


Tetapi anda dinasihatkan untuk mengambil suplimen yang berlandaskan kajian klinikal dan sudah pasti Shaklee adalah yang terbaik.





VIVIX MAMPU MENURUNKAN KADAR GULA DALAM DARAH



Di dalam Shaklee, Vivix merupakan satu suplimen yang sangat berkesan kerana mampu merawat sehingga ke sel dan menjadikan kesihatan anda lebih baik.



Vivix sesuai untuk masalah kencing manis kerana ia mampu menurunkan gula di dalam darah dan sangat tinggi antioksidannya.

Kehebatan Vivix ini di perkukuhkan dengan adanya Resveratrol yang dapat membantu meningkatkan sensitiviti pada tubuh terhadap insulin. 


TESTIMONI VIVIX UNTUK MASALAH KENCING MANIS





Kali ini saya kongsikan beberapa testimoni Vivix untuk masalah kencing manis. Testimoni ini bukan rekaan semata mata tapi kisah sebenar daripada pengguna Vivix.


Assalamualaikum

Miza nak share result check up tok (nenek) miza sendiri yg ada   #diabetes @ #kencingmanis. Boleh bandingkan result antara 2 tahun ni.

Tok mula ambil Vivix pada Februari 2016. Sekarang dah masuk botol yg ke-3.

Alhamdulillah, paras gula dah tak tinggi. Yang terbaru 4.9 .Tekanan darah pun dah stabil. 

Check up pada 26 Mei 2016, doktor ada bagi tau yg buah pinggang tok mungkin ada masalah.

Check up yg terbaru pada 24 Ogos 2016, doktor maklumkan buah pinggang tok dah ok, tak ada masalah.

Alhamdulillah, bersyukur sangat








10 TESTIMONI VIVIX UNTUK MASALAH KESIHATAN LAIN












BAGAIMANA UNTUK DAPATKAN SUPLIMEN INI? 

Buasir

Jika anda ingin dapatkan suplimen ini, anda boleh terus hubungi saya seperti dibawah


WHATSAPP | SMS | CALL : 

Abeis : 0195583692
Klik Link Whatsapp di sini 

Cikyah : 0145000732
Klik Link Whatsapp di sini


FACEBOOK : 

Mohamad Isa Shafii

INSTAGRAM : 
@abeis_shakleeguamusang
@abeisvitashop

Saya juga akan melakukan COD di sekitar Gua Musang dan akan poslaju secepat mungkin keseluruh Kelantan dan Malaysia. 

Anda juga boleh terus order secara online di website Shaklee dengan hanya klik pada gambar Esell seperti di bawah ni. 

Vivix Promosi


Sekian Terima Kasih. Saya doakan anda sentiasa sihat 😊




Disclaimer : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Comments

Popular posts from this blog

Petua Merawat Tibi Dengan Cepat dan Berkesan

6 Jenis Makanan Untuk Mengurangkan Sakit Gastrik

8 Tanda Kencing Manis dan Cara Pencegahan Dengan Berkesan