6 MAKANAN PERLU DIELAKKAN BAGI PESAKIT GASTRIK

Gastrik

Korang pernah tak diserang gastrik? Sakit memang tak dapat nak digambarkan. Mungkin kita tak perasan dalam kehidupan harian kita, makanan menjadi punca gastrik. Jadi perlu untuk kita ketahui apakah makanan yang perlu dielakkan bagi pesakit gastrik ini? Sebelum itu, ketahui juga TANDA TANDA GASTRIK yang mungkin ada pada anda. Jadi, pencegahan perlu untuk mengelakkan berlakunya gastrik.

Ada seorang kawan saya yang selalu diserang gastrik. Time kerja selalu terganggu. Kadang kadang terpaksa ambil mc dan cuti. Tapi sampai bila nak hidup dalam penderitaan gastrik ni.?

Jadi, sesetengah makanan harus dielakkan untuk diserang gastrik lebih lebih bagi mereka yang sudah lama menghidap gastrik.

6 MAKANAN PERLU DIELAKKAN!


Antara 6 makanan yang perlu dielakkan adalah :

1) Makanan/ Minuman Berasid



Anda disarankan untuk mengurangkan minuman yang berasid/masam seperti jus oren, air asam jawa dan juga limau nipis. Hal ni disebabkan oleh kandungan asid yang boleh menyebabkan dinding perut menjadi semakin nipis.

2) Makanan Pedas

Tahap kepedasan itu bergantung pada individu itu sendiri. Perlu dielakkan jika anda tidak tahan pedas sebab ia berisiko untuk diserang gastrik.

3) Makanan Yang Berangin

Makanan ini boleh menyebabkan perut anda berangin, sendawa dan kembung perut. Antara makanan berangin adalah seperti kekacang, petai, jering, kerdas dan sewaktu dengannya.

4) Elakkan Junk Food

Makanan junk food ini terlalu banyak dipasaran dan mudah untuk didapati. Jika tidal dikawal, gastrik mudah untuk menyerang terutamanya makanan jeruk kering seperti asam boi dan jeruk basah serta mi segera.

5) Air Bekarbonat Atau Kafein



Jangan nak cuba minum jika perut anda masih kosong tidak diisi dengan makanan. Jika teringin nak minum, pastikan perut kenyang dan tidak mengambil makanan/minuman lain yang diketahui menyumbang kepada gastrik.

6) Susu

Ada yang mengatakan bahawa susu akan membuat perut mereka lagi meragam. Jika benar elakkanlah!

Ini antara 6 makanan yang harus dielakkan untuk mengurangkan gastrik menyerang.

Terdapat juga makanan yang perlu di ambil untuk kurangkan gastrik. Boleh teruskan membaca MAKANAN PERLU DIAMALKAN

SUPLIMEN SHAKLEE BANTU PESAKIT GASTRIK


Selain dari pemakanan ini. Suplimen juga sangat membantu dalam mengurangkan gastrik anda. Shaklee mempunyai Set Gastrik yang sangat membantu anda.


gastrik

Saya cadangkan anda untuk mengamalkan Set Gastrik Shaklee ini. Suplimen ini membantu menjadikan perut anda lebih selesa dan mampu menuetralkan asid dalam perut.

Selain itu ia juga menghilangkan rasa sebu dan kembung perut yang selalu dihadapi oleh pesakit gastrik ini. Ketahui lebih informasi mengenai suplimen ini di sini SET GASTRIK SHAKLEE

10 Tahun derita gastrik

Terdapat pelbagai testimoni yang berjaya sembuh dari gastrik ini. Saya kongsikan untuk semua seorang pengguna yang mengalami masalah gastrik selama 16 tahun kini sembuh! 

BAGAIMANA UNTUK DAPATKAN SUPLIMEN INI?




Jika anda ingin dapatkan suplimen ini, anda boleh terus hubungi saya seperti dibawah

Whatsapp/sms/call : 0195583692
Facebook : Mohamad Isa Shafii

Instagram : @abeis_shakleeguamusang

Saya juga akan melakukan COD di sekitar Gua Musang dan akan poslaju secepat mungkin keseluruh Kelantan dan Malaysia. 

Sekian Terima Kasih. Semoga anda terus kekal sihat . Jangan lupa, gaya hidup juga amat penting untuk memastikan kita terus kekal sihat

Disclaimer : These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Comments

Popular posts from this blog

Petua Merawat Tibi Dengan Cepat dan Berkesan

6 Jenis Makanan Untuk Mengurangkan Sakit Gastrik

8 Tanda Kencing Manis dan Cara Pencegahan Dengan Berkesan