Anggur Muscadine Terlebih Kromosom, Adakah Bahaya atau Lebih Baik?

Abe is ada terbaca satu posting dari Doktor Fyda Noh yang menceritakan tentang kelebihan Anggur yang terlebih kromosom dan adakah ia menjadi masalah sindromik pada manusia?



Anggur Makanan Sunnah dan Syurga

Untuk pengetahuan semua, anggur adalah makanan sunnah dan makanan penghuni syurga iaitu makanan terbaik dan berkhasiat. Yang best Anggur ini terkandung didalam Vivix Shaklee.



Anggur Muscadine ada 20 Kromosom

Anggur ni ada pelbagai jenis dan yang paling hebat dalam Vivix Shaklee terkandung anggur yang terbaik dunia iaitu Anggur Muscadine. Anggur Muscadine ni amat istimewa dan berbeza dari segi genetiknya. Perbezaan genetik ini menyebabkan ia satu satu anggur di dunia ini yang mempunyai 20 kromosom dan anggur biasa hanyalah mempunyai 19 pasang kromosom.



Bahaya ke jika terlebih kromosom? Jika kita bandingkan dengan manusia yang mempunyai kromosom terlebih sudah pasti kita tahu akan mengalami masalah seperti sindrom down dimana ia lebih kromosom  pada kromosom 21. 

Tapi bagaimana dengan Anggur ni? Adakah ia akan jadi sindrom? Sudah pasti sama cuma ia bukan jadi penyakit malah ia lebih menguatkan lagi anggur muscadine untuk terus hidup dalam iklim yang tak mampu ditahan oleh anggur lain. Ini bermakna anggur muscadine menjadi lebih tahan lasak. 

Apa itu Resveratrol? 



Selain itu, anggur muscadine juga mempunyai 6x kandungan resveratrol berbanding anggur merah biasa. Resveratrol adalah bahan kimia yang melindungi anggur muscadine daripada serangan bakteria, kulat, serangga, cuaca yang teruk, dan lain-lain. Pendek kata, resveratrol yang membantu anggur muscadine untuk jadi tahan lasak:



Anggur Muscadines kaya dengan "polyphenols" terutamanya flavonoids. Flavanoids mengandungi "proanthocyanidins" dan "anthocyanin" dan "phytoalexins" yang berfungsi sebagai antioksida yang kuat, antikanser, mencegah penyakit jantung dan meningkatkan imun system seperti pesakit AIDS

**(kajian oleh Yao LH et al, 2004)

Muscadine Tinggi antioksida

Muscadine mengandungi 40x lebih tinggi antioksida dan mempunyai kandungan quercetin (komponen flavonoid)  yang terlampau tinggi berbanding anggur merah lain. 



University of Maryland Medical Centre mendapati  Quercetin melindungi manusia daripada Penyakit Jantung, mematikan sel kanser, mengurangkan Allergik, mengurangkan risiko aterosklerosis yang menyebabkan strok, menurunkan paras kolesterol LDL, menurunkan tekanan darah tinggi (sistolik), merawat interstitial cystitis dan megurangkan simptom keradangan.



Subhanallah.. makin banyak baca pasal anggur muscadine ni, makin rasa sayangnya Allah kat kita. Dia ciptakan tumbuhan terbaik untuk kita dapatkan manfaat kesihatan daripadanya.

Asid Elagik dan Kanser

Satu lagi aspek menarik tentang muscadines, ia adalah SATU-SATUNYA  anggur yang mengandungi asid elagik, yang telah menjadi tumpuan pelbagai kajian berkenaan anti-kanser dan tumor. Asid elagik didapati mampu mencegah kanser dan membantut pertumbuhan kanser & mengelakkan sel kanser merebak.



Pada 1 September, 2007, Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) dan Institut Kanser Kebangsaan (NCI) menerbitkan hasil kajian mereka berkenaan  kulit anggur muscadine dalam Jurnal Penyelidikan Kanser.



Allah takkan ciptakan sesuatu dengan sia-sia kan? Sungguh hebat ciptaan Allah ini.
Menjadikan anggur makanan sunnah dan syurga untuk kebaikan kita.

Untuk dapatkan anggur Muscadine boleh hubungi abe is segera

Whatsapp/sms/call : 0195583692
Facebook : Mohamad Isa Shafii
Instagram : @abeisshaklee

Bagi yang berada di sekitar Gua Musang,Abe is akan lakukan COD untuk kawasan Gua Musang dan pos keseluruh Kelantan dan Malaysia.

Bulan ni ada promosi Vivix. Jangan lepaskan peluang anda. 

Comments

Popular posts from this blog

Petua Merawat Tibi Dengan Cepat dan Berkesan

6 Jenis Makanan Untuk Mengurangkan Sakit Gastrik

8 Tanda Kencing Manis dan Cara Pencegahan Dengan Berkesan