Cara Menghilangkan Gastrik dan Kekal Bertenaga Semasa Berpuasa

Assalamualaikum dan salam sejahtera sahabat abe is yang dikasihi. Macam mana hari ni,  masih lagi dalam keadaan sihat atau bertambah sihat? Abe is doakan sahabat sihat. 

Sekarang ni kita dah masuk di dalam bulan Rejab.  Selepas itu Syaaban akan datang dan diikuti dengan Ramadhan. Tinggal lagi 2 bulan lebih untuk kita menyambut Ramadhan yang penuh dengan keberkatan. Semoga kita berjaya merasai dan menikmati Ramadhan yang akan datang. 


Ramadan Akan Tiba


Bila sebut Ramadhan ni, semua orang dah tahu itu lah bulan PUASA bagi seluruh ummat Islam. Tapi macam mana dengan persiapan kita dari segi kesihatan.? 



Kali ni abe is nak sentuh mengenai gastrik dan cara untuk terus kekal bertenaga semasa bulan Puasa. 


Mak Pitam Akibat Gastrik Semasa Puasa


Sejarah hitam dalam hidup abe is pada tahun 2015 bila mak sendiri pernah pitam akibat gastrik.  Time tu berlaku dalam bulan puasa.  Mak memang dah ada gastrik pada sebelum itu lagi. Tapi bila dah puasa ia makin teruk sebab kita menahan diri dari makan dan minum. 



Jadi mungkin pada masa tu Mak tak boleh tahan sangat tapi masih cuba untuk puasa juga. Cemas juga abe is bila tiba tiba mak pitam. Terus bergegas ke klinik. 

Time ni belum lagi kenal Shaklee. Lepas je abe is join Shaklee terus beli kan vitamin untuk hilangkan gastrik mak. 

Alhamdulillah semenjak amalkan Shaklee, gastrik mak langsung tak datang menyerang lagi.  Syukur sangat. 


Essential Soy Protein (ESP)


ESP ni bersumberkan kacang soya yang asli tanpa ada unsur bahan tiruan atau apa apa bahan sintetik iaitu dengan kata lain bersifat non-gmo. 



Amat sesuai untuk di amalkan bagi penghidap gastrik kerana ia mampu meneutralkan lebihan asid hidrolik yang dirembeskan oleh perut. 

Selain itu, nutrien yang terdapat didalam ESP ini juga mampu membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat hakisan oleh asid hidrolik sewaktu proses pencernaan itu berlaku.


Testimoni ESP dan Gastrik



1) 10 tahun derita Gastrik 




2) Pedih Gastrik hilang! 



Dah tak lama nak masuk bulan Puasa,  ramai betul customer abe is repeat order untuk bekalan bulan puasa nanti. Berebut sampai stok pun dah nak habis. 


Doa di bulan Rejab

Untuk order Shaklee dengan abe is boleh terus hubungi abe is di sini. 


Whatsapp/sms/call : 0195583692
Facebook : Mohamad Isa Shafii
Instagram : @abeisshaklee


Abe is juga akan melakukan COD di sekitar Gua Musang dan pos ke seluruh Kelantan dan Malaysia. 

Comments

Popular posts from this blog

Petua Merawat Tibi Dengan Cepat dan Berkesan

6 Jenis Makanan Untuk Mengurangkan Sakit Gastrik

8 Tanda Kencing Manis dan Cara Pencegahan Dengan Berkesan