Jadikan Impian Kenyataan

Ekonomi sekarang mengheret abe is ke part time bisnes. Menyebabkan abe is terpaksa keluar dari zon selesa (walaupun tak seberapa nak selesa) 😂

Bermulanya bisnes abe is bila lahirnya si hensem Harraz. Menjadi sumber kekuatan untuk abe is terus buat bisnes. Yelah, dah ada anak kenalah rajin rajin kan cari duit lebih sikit.

Menjadi pengedar Shaklee pilihan utama abe is walaupun sebelum ni pernah kecundang dalam part time bisnes lain yang menjerat abe is dengan bank. Sadiss betul.

Pass is pass. Biarkan ia berlalu. Abe is pun dah move on. Malas nak pikir panjang. Jadikan ia pengajaran yang paling suwit sangat!

Memang janggal bila buat bisnes ni sebab kebanyakan yang join adalah perempuan. Abe is adalah Lelaki Teragung pertama yang join group tu. Group lain ada jugak lelaki. Jadi time tu abe is lah hero dan bagaikan bulan dipagari bintang 😁

Tak malu ke?

Haish nak malu buat apa. Nak bisnes tak perlu pun nak malu. Buat tak tahu je. Lagi pun time tu abe is dah ada push factor yang amat kuat.

Harraz hadir dalam hidup buat abe is rasa nak jadi ayah yang terbaik untuk dia. Betul lah,siapa lagi yang akan menjadi harapan kalau bukan abi dan ummi nya untuk menjadikan dia lebih baik.

Abe is letakkan impian yang tinggi untuk dicapai. Impian melihat keluarga bahagia di samping kita. Memberi apa yang tak pernah abe is jangka kan.

Bila sebut impian, terlalu banyak yang abe is nak gapai. Hidup kita memang perlukan impian,tanpa impian ke mana kita nak tuju? Apa yang kita nak dalam hidup ni? Apa pun yang paling penting, menjadikan hidup kami lebih sempurna daripada sekarang.

Sahabat,sampai bila nak mengharapkan gaji kerja tetap. Cari lah side income. Tak boleh? Susah? Kenapa orang lain boleh,kita masih tak boleh dan mereput?

Cuba bayangkan masa depan anak anak, ekonomi makin teruk. Kalau kita tak mula dari sekarang. Kita akan jatuh dengan teruk. Bina lah kekuatan dan bisnes dari sekarang. Supaya bila dorang dah besar, dorang pula yang akan sambung legasi kita.

Buatlah apa apa bisnes,janji ianya halal dan memberi manfaat pada orang lain juga.

Lelaki Teragung,
Abe Is

Comments

Popular posts from this blog

Petua Merawat Tibi Dengan Cepat dan Berkesan

6 Jenis Makanan Untuk Mengurangkan Sakit Gastrik

8 Tanda Kencing Manis dan Cara Pencegahan Dengan Berkesan