Pesanan Buat Lelaki Bergelar Suami!

Suami adalah ketua Keluarga❤

Pesanan buat Lelaki bergelar suami.

Bila dah kahwin,isteri adalah tanggungjawab suami. Ada kawan tanya abe is,susah ke bila dah kahwin. Abe is jawab susah juga. 

Banyak tanggungjawab. Dulu masa bujang,tanggungjawab pada kerja dan Mak ayah sahaja. Tapi bila dah kahwin kena tambah lagi tanggungjawab pada isteri dan anak.

Yang ni susah sikit. Yelah,kat mana lagi si isteri nak bergantung harap kalau bukan pada si suami. Kita lah tempat mereka berteduh dan mengeluh kesah.


Walaupun Abe is bukannya pandai sangat dalam urusan keluarga,baru setahun jagung TAPI sekurang kurangnnya abe is sedar akan tanggungjawab sebagai suami.

Sebenarnya ramai juga suami yang dah mula buat part time. Abe is cukup kagum dengan dorang. Keluar pagi balik malam, ada yang lepas kerja pukul 5.00pm terus sambung buka kedai kat pasar malam. 

Sungguh besar ujian buat mereka. Tapi mereka sedar yang ada seseorang yang perlu dibahagiakan. Walaupun penat,sanggup buat apa saja. 

Begitu juga dengan abe is,nak harapkan gaji kerja sekarang memang tak cukup untuk masa akan datang. Memang selesa buat masa sekarang. Tapi untuk akan datang kita tak tahu ekonomi macam mana kan?

Jalan abe is adalah Shaklee. Semua ni Allah yang rancang,percaturan Allah sangat indah. Temukan abe is dengan Shaklee. Ramai abe is kenal. Rupanya bisnes ni kena letak Allah kat depan. Bukan sekadar usaha semata mata.

Leader abe is semua macam ostak dan ostajah. Dorang selalu pesan kalau nak berjaya,buat apa yang Allah suruh dulu. Dan kalau rasa bisnes ni dekatkan kita pada Allah,teruskan lah. Kalau rasa bisnes ni mengheret kita ke arah mendustakan Allah. Tinggalkan lah!

Baru baru ni abe is sangat terkesan pasal Tahajud dan Dhuha. Tahajud ni ibarat pili air. Kalau kita nak air kenalah buka pili tu.Lagi kerap kita buka,lagi banyaklah air tu. Dhuha pula ibarat baldi. Baldi untuk tadah air tadi. Dua dua ni sangat melengkapi antara satu sama lain. Nak kan rezeki yang melimpah ruah kenalah bertahajud dan Dhuha.

Yup. Abe is buat bisnes bukan nak kaya raya semata mata. Tapi nak melihat keluarga abe is bahagia bersama. Nak beli kan vitamin untuk mereka. Nak mereka terus sihat. Nak juga melihat orang ramai lebih sihat.

Jadi, walaupun dah ada pekerjaan tetap carilah side income kecuali korang dah betul betul kaya dalam bisnes macam cikgu E Nassry Mardee Ismail IV . Cikgu E ni juga sumber inspirasi abe is. 😁

Apa pun bisnes korang,ingatlah,buat bisnes kerana Allah dan niat untuk membantu keluarga. Bukan nak joli sorang sorang. 

Jadi kalau korang berminat nak sertai abe is dalam Shaklee. Boleh hubungi abe is. Kita jadi Superdad yang hebat untuk keluarga!

Wasap abe is 0195583692

Yang ikhlas
(Suami Maskulin)

Comments

Popular posts from this blog

Petua Merawat Tibi Dengan Cepat dan Berkesan

6 Jenis Makanan Untuk Mengurangkan Sakit Gastrik

8 Tanda Kencing Manis dan Cara Pencegahan Dengan Berkesan