Kenapa kita wajib perlukan supplement dan Cara Memilih Supplement dengan Tepat!

Orang selalu cakap tak perlu pun ambil supplement sebab kita hanya perlu makan benda yang berkhasiat seperti buah dan sayuran sahaja. 

Ada juga si Sameon cakap "Mak aku dah dekat 70 tahun masih lagi sihat,tak pernah pun makan vitamin ni semua!" Laser mulut Sameon ni.


Abe is setuju juga dengan Meon tadi, orang tua dulu memang susah nak jatuh sakit,kalau demam pun sekejap je dah baik. Kenapa ye? Sebab masa dorang kecik dulu,ayam suntik belum ada lagi,sayur dan buah belum ada bahan kimia lagi,udara masih lagi segar,air pun belum tercemar dengan ketamakan manusia sekarang ni.

Dorang makan benda yang sentiasa segar, semua dorang buat sendiri guna bahan organik macam tahi ayam. Dorang pun makan ayam kampung je. Kecik comel je ayam dorang tapi segar. 


Sekarang ni memang jauh beza. Ayam 45 hari pun dah besar gedabak . Mana tak nya kita main suntik hormon pembesaran. Cepatlah dia besar,dengan kita sekali jadi besar gedabak. Pastu kena lah macam macam penyakit.

Jadi hari ni abe is nak kongsikan pada korang semua. Supaya semua orang faham.

Kenapa kita perlukan Vitamin dan Suplement ni? Ada 7 sebab yang membuatkan kita wajib amalkan Vitamin ini.


1) Kita sering terdedah terhadap pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yang menjejaskan kesihatan badan

2) Badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrien. Hakikatnya nutrien hanya boleh didapati dari pemakanan.

3) Buah buahan dan sayur sayuran mungkin terjejas dan tercemar akibat racun serangga atau bahan kimia lain.

4) Mengamalkan gaya hidup tidak sihat seperti kurang bersenam atau bersukan dan merokok.

5) Rutin pemakanan kebanyakan manusia sekarang yang tidak hiraukan diet yang seimbang

6) Gangguan penyerapan nutrien dari makanan,akibat dari pengambilan kafein,gula dan garam berlebihan.

7) Kehilangan nutrien dalam makanan terutamnya di kedai makan,restoran makanan segera,masak terlalu lama dan sebagainya.

Itu adalah sebab utama yang menjadikan kita perlu mengambil vitamin dan supplement. 

Tapi kita kena ingat !!

Pemilihan vitamin itu juga penting untuk memastikan kesihatan kita semakin. Tiada guna kita amalkan vitamin pada setiap hari tapi menjadi semakin sakit. Tujuan kita amalkan vitamin ini adalah untuk lebih sihatkan. Jadi abe is akan bagi tip untuk menjadikan sahabat lebih sihat dan selamat dalam memilih vitamin ini.

3 Cara Untuk Memilih Vitamin dan Supplement dengan Baik.


1)  Memastikan setiap produk yang dibuat itu mempunyai saintis yang bertauliah dan di iktiraf oleh dunia. Bukan main letak je nama Doktor kat depan. Kalau macam tu abe is pun nak buat produk sendiri juga kan.

2) Setiap produk yang buat mesti kena ada ujian klinikal oleh pihak ketiga supaya tiada sebarang penipuan keatas produk yang mempunyai bahan kimia. Dan yang paling hebat kena pastikan setiap kajian itu berada di dalam Jurnal Bertaraf Antarabangsa


3) Produk yang hebat tidak takut untuk membuat perbandingan keatas produknya sendiri dengan melakukan Landmark Study untuk memastikan keberkesanan setiap produk dengan jangka masa yang panjang. Dengan kata lain, produk itu tidak akan ada kesan sampingan untuk jangka masa panjang. Tiada guna sihat sekarang, tapi bila dah masuk 40 an macam macam penyakit menyinggah buat rumah dalam badan kita kan.




Jadi abe is amat menyarankan pada sahabat diluar sana untuk menjadi lebih bijak dalam pemilihan sesuatu produk. Jangan terlalu percaya pada kesan seawal 3 hari atau yang lagi dahsyat tonyoh tonyoh beberapa saat sudah putih. Oooh Maii Gooodd ! 😱😱


Abe is cadangkan untuk memilih Shaklee sebagai Vitamin dan supplement utama untuk lebih cantik dan sihat luar dalam. Alhamdulillah sejak amalkan Shaklee, abe is sekeluarga lebih sihat dan ceria. Yang penting, kami akan berkongsi kebaikan Shaklee pada orang ramai supaya tiada lagi yang akan jadi bahan uji kaji kepada Dato Datin dan Doktor buatan sendiri.

Untuk dapatkan Vitamin dan Supplement Shaklee boleh terus hubungi abe is di sini

Whatsapp/sms/call : 0195583692
Facebook : Mohamad Isa Shafii
Instagram : @abeisshaklee



Comments

  1. Zaman dah berubah..kita dh x sm dgn org dulu. Kena ambik suplimen utk topup nutrisi yg krg.

    ReplyDelete
  2. Dunia pun dah tercemar. Semua nampak indah di luar tapi penuh racun didalam nya.

    ReplyDelete
  3. Dunia pun dah tercemar. Semua nampak indah di luar tapi penuh racun didalam nya.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petua Merawat Tibi Dengan Cepat dan Berkesan

6 Jenis Makanan Untuk Mengurangkan Sakit Gastrik

8 Tanda Kencing Manis dan Cara Pencegahan Dengan Berkesan