Jana Side Income Bersama Shaklee

Ekonomi sekarang memang dah macam ombak rindu,turun naik dia dah membuatkan ku makin terlena dalam keresahan .. pasal ekonomi sekarang ni memang semua orang dah tahu kan,semalam dah start minyak mula naik 15sen tapi alhamdulillah menteri cakap Najib dah turunkan tau dari 20sen ke 15sen,baikkan PM kita.Lebiu PM !!

Eh bukan isu minyak nak bebelkan ni,tapi kiranya semua dah tahukan pasal ekonomi Malaysia makin teruk ni. So nak tak nak terpaksalah kita mencari side income untuk tampung segala bebanan hidup ni. Nak harapkan gaji ni memang tak cukup,RM2500 nak hidup memang tak cukup bang apatah lagi yang gaji RM1000. Kalau suami isteri kerja ringan lah sikit kan,yang orang macam saya memang tak bagi wife kerja kena lah tanggung semua nya sendiri. Isteri kena duk rumah je jaga anakkan,jaga anak bukan senang bhai.Itu pun dah cukup untuk suami,tak payah nak susah2 keluar pagi balik petang nak support keluarga,biar suami je kerja.Ko laki jangan MALAS !!

Disebabkan hal macam ni,dulu saya pernah buat bisnes online as dropship dan hanya mengharapkan untung runcit semata2 tapi kejap je terus berhenti atas sebab2 yang tertentu 😄

Haishh otak selalu saja berfikir nak buat bisnes yang tak perlu keluar modal,tak perlu nak jaga kedai,tak perlu risau stok expired atau macam2 masalah lain. Time tu Isteri pun dah nak bersalin,saya suka fikir benda apa akan berlaku untuk esok,tahun depan,dan 10 tahun akan datang.Maksudnya kalau setakat hidup macam ni,macam mana nak tampung anak2 nanti.Fikir for the next life.

Ekonomi zaman anak2 lagi mencabarkan. Last2 saya jumpa Shaklee. Saya memang teruja sangat bila tengok ramai orang2 yang joined Shaklee alhamdulillah berjaya,dapat side income sampai 4 5 angka.Yang lagi best siap dapat kete n trip to Oversea bagai. Sapa tak nak weh,main jual2 product pun dapat macam tu.Jeles sangat ! Dan tiba2 orang cakap,"ko ingat duit boleh bawak kemati ke?" Hurmm duit tu memang la tak boleh bang tapi dengan ko ada duit bolehla derma sana sini dan buat amalkan. Dengan amal itu lah akan kita bawa ke mati dan saham akhirat kelak.

Pasal income yang banyak2 tu memang target la untuk dapatkannya,tapi yang membuatkan saya yakin untuk kekal dalam Shaklee sebab product nya memang tak ada side effect dan ofkos la ada Landmark study tu paling penting. Dalam diri saya bila nak jual apa2 barang jangan pernah kita aniyai customer.Jangan sekadar nak kaut keuntungan berganda kita biarkan orang lain merana. Yes shaklee ni dari segi keberkesanannya agak lambat,bukan amal hari ni esok terus cantik,terus sihat,ini akan take time untuk recover semua dalaman kita. Tapi zaman sekarang semuanya nak cepatkan,makan hari ni esok lusa terus nak cantik dan sihat tapi semua lupa akan masa depan yang akan dialami.Pelbagai penyakit kronik akan datang buat visit,time tu lah baru menyesalkan.

Dan dalam group shaklee ni,saya memang bertuah sebab ada family shaklee yang memang osem dan superb.Mereka banyak berkongsi ilmu,tak ada yang nak naik rank sendirian. Ramai sudah yang berjaya,bila mereka berada diatas mereka sentiasa menghulurkan tangan untuk support kami yang masih mencari tempat menumpang kejayaan. Walaupun hanya saya seorang sahaja lelaki dalam group itu,nak segan buat pa,buat lex je hahaha😂😂

Susahkan nak berjaya,tapi lagi susah kalau kita hanya berpeluk tubuh melihat orang lain berjaya. So korang nak rasa ke apa yang saya rasa sekarang ni. Aura positif dalam shaklee ni membuatkan saya lebih menjadi positif. Dah la productnya berkesan pastu nak jana side income pun best giler.

Pesanan saya buat yang diluar sana,saya tahu semua orang terhimpit dengan ekonomi sekarang,yang dah ada bisnes kukuh sendiri,just go on jangan nak stop2 lagi.Yang masih mencari2 boleh lah try join Our Shaklee Business ni 😊 ..

Dan tak payah lah nak bising pasal minyak tu bukan dorang dengar pun,tunggu time PRU pangkahla mana yang korang suka ye. Lebih baik korang pikir macam mana nak cari duit untuk meringankan beban hidup ni. Bangunlah dari mimpi lena tu,air basi pun dah bercucuran keluar. Jom sama2 kita berjaya dunia akhirat !!

Walaupun dah berada dalam comfort zone,tak salahkan mencari rezeki untuk family. Orang yang kerja Petronas,Pensyarah,Cikgu,Doktor pun masih buat part time bisnes Shaklee ni.😊😊

Thanks a lot to Ibu Najihah Abdul Mutalib n n Ummi Mai Md Saupi Saupi

Comments

  1. Alhamdulillah dah 2 thn lebih kakma.resign dan fokus buat shaklee sepenuh masa

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petua Merawat Tibi Dengan Cepat dan Berkesan

6 Jenis Makanan Untuk Mengurangkan Sakit Gastrik

8 Tanda Kencing Manis dan Cara Pencegahan Dengan Berkesan