Manfaat Vitamin C Shaklee!

 

"Sains pembebasan berterusan secara
semulajadi" vitamin c telah direka oleh shaklee. 


Setiap tablet vitamin C mengandungi 7 setengah hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut kedalam tubuh kita setiap jam. 


Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C dalam 2 tablet vitamin shaklee (di dalam jurang 5 jam) mampu bertahan di dalam plasma darah kita selama 24 jam.



Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoidw (25% dari bioflavonoid diektrak dari kulit buah) yang mampu melegakan inflamasi,menentang radikal bebas dan infeksi bakteria.



 Manfaat vitamin C



1) Membentuk kolagen - meransang pembentukan kolagen. Kolagen adalah adalah sebatian asas otot,tisu,gusi,rangka dan tulang rawan. Oleh itu ia menghilangkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik
Memperbaiki simptom pendarahan - kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah,lebam kulit,pemulihan kecederaan yang lambat,kulit kering,ruam dan kulit kasar.

2) Peningkatan sistem Imun - membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik,membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman,mengukuhkan sistem imun,mempertingkatkan alergi hidung dan kulit,asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom demam dan selsema

 3) Memerangi kanser - merupakan anti oksidan yang berkuasa,mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan meransang pengeluaran T Cells untuk melawan sel2 kanser dan buang kimia yang merbahaya dari tubuh kita.

4) Mencantikkan kulit - Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit lebih cerah dan cantik,melambatkan penuaan,dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama jeragat .

 5) Memperbaiki imsomnia - ia memperbaiki imsomnia ,stress masalah berkaitan mental seperti keresahan

 6) Mengekalkan kolestrol sihat - mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah,mengekalkan kapilari darah yang sihat,menghindarkan arteriosclerosis,thrombus,menghalang pendarahan dalaman,hidung berdarah,pendarahan serebral dan skurvi

Kandungaan setiap botol adalah 180 tablet / 180 sajian. Ini bermakna ia boleh bertahan dalam 4 - 5 bulan.

Harga yang begitu berpatutan iaitu Rm92.50. Murah dah jimat !!

Nak dapatkan vitamin C dengan saya boleh hubungi saya di

Isa 0195583692

Fb : Mohamad Isa Shafii

Instagram : @isapokteh

Saya juga akan lakukan perkhidmatan COD di sekitar Gua Musang dan pos ke seluruh Malaysia.

Comments

Popular posts from this blog

Petua Merawat Tibi Dengan Cepat dan Berkesan

6 Jenis Makanan Untuk Mengurangkan Sakit Gastrik

8 Tanda Kencing Manis dan Cara Pencegahan Dengan Berkesan