Fakta Menarik Mengenai Vivix Dan Kebaikannya

Assalamualaikum semua dan selamat petang sahabat dunia akhirat ! 😊

Petang ni nak kongsikan sikit fakta menarik produk terbaik Shaklee iaitu VIVIX




Vivix adalah campuran botani daripada anggur Muscadine,Lobak Ungu,Elderberry dan polygonum Cuspidatum yang kaya dengan polifenol dan resveratrol yang  berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan pada tahap sellular. Menyokong kesihatan jantung,otak,sistem imun dan sendi,perlindungan antioksidan,peningkatan tenaga pada tahap sellular.


Resveratrol adalah sejenis plolyphenol yang dipanggil phytoalexin, merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit. Ia dihasilkan daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya.

Tumbuhan yang menggunakan pestisid dan herbisid biasanya tiada atau kurang menghasilkan bahan ini kerana mereka dilindungi oleh racun perosak tersebut.

Tumbuhan yang paling banyak menghasilkan resveratrol adalah anggur, raspberi dan kacang.



Anggur muscadine adalah anggur yang paling tinggi nilai resveratrolnya. Ikatan kimia dalam anggur muscadine ini jauh berbeza dari anggur2 jenis lain, yang mana ia kaya dengan anthocyanins, yang mempunyai antioksidan yang tinggi dan menunjukkan beberapa kesan antitumor, termasuk menghalang sintesis DNA dalam kanser payudara dan perkembangan saluran daran dalam sesetengah tumor, termasuk enzim perebak tumor.

Polifenol pula merupakan kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi antioksida dan kebaikkan anti-penuaan.


Vivix ini boleh diambil setiap hari, selepas sarapan atau makan tengahari. Goncang sebelum digunakan. Jumlah pengambilan adalah 1 sudu teh setiap hari.

Kandungan dalam sebotol Vivix adalah 150ml sahaja. Ia adalah cecair warna merah pekat. Dan rasanya masam manis kelat. Kalau nak tahu betul betul, kenalah dapatkannya dan cuba sendiri 😊

Sebotol boleh tahan sebulan atau lebih bergantung pada cara penggunaan.Memang boleh tahan sampai sebulan malah ada yang hampir 2 bulan lamanya sebab pengambilannya pun sedikit sahaja. 

Vivix ni memang sangat sangat memberi manfaat pada mereka yang

1) Ingin mengekalkan awet muda
2) Mencegah kanser
3) Mengurangkan risiko penyakit jantung
4) Mengurangkan komplikasi dalam penyakit diabetes
5) Menyokong kesihatan sendi
6) Mengurangkan insiden bagi penyakit Alzhimer
7) Bantu dalam mengurangkan berat badan
8) Menyokong kesihatan keseluruhannya
9) Membantu menghilangkan tabiat merokok

Nak tahu lagi pasal shaklee ni boleh hubungi saya segera ye

Kalau anda berasa sekitar kampung dan Daerah Gua Musang anda boleh dapatkan Vivix ni secara COD dan saya akan konsult anda secara direct.

Saya adalah pengedar shaklee kawasan Gua Musang dan bagi yang jauh saya boleh pos.Saya menggunakan perkhidmatan poslaju selalu pos pagi ni esok dah sampai.

Untuk Pertanyaan,Tempahan dan Temujanji

Call/ Whatsapp : 0195583692
Email : Isa.shafii@gmail.com
FB : Mohamad Isa Shafii
Ig : Isapokteh

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit*

Comments

Popular posts from this blog

Petua Merawat Tibi Dengan Cepat dan Berkesan

6 Jenis Makanan Untuk Mengurangkan Sakit Gastrik

8 Tanda Kencing Manis dan Cara Pencegahan Dengan Berkesan